andre danske kvinder, der vil benytte donoræg? - IVI: Foro de Infertilidad y Reproducción Asistida

Anuncio

Collapse
No announcement yet.

“Prohibición de venta o donación de medicación sobrante según la Ley 29/2006. INFORMACIÓN Y POSIBLES SANCIONES”. Haz click para más información.

andre danske kvinder, der vil benytte donoræg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Hora
  • Show
Clear All
new posts

    andre danske kvinder, der vil benytte donoræg?

    Hej

    jeg vil rigtig gerne i kontakt med evt. andre danske (eller nordiske) kvinder, som har truffet den vanskelige beslutning at ty til donoræg. Jeg overvejer behandling i udlandet og er blevet anbefalet IVI i Barcelona.

    Jeg er selv 43 år gammel og har 6 ICSI forsøg bag mig, desværre uden nogen sinde at være blevet gravid (heller ikke inden, jeg måtte gå i behandling). Jeg synes det har været meget svært at vælge donorløsningen, men nu er beslutningen truffet, og jeg kan mærke det er den vej vi må gå, hvis vi skal have en chance, men jeg indrømmer at jeg er rædselssl*gen for, at det heller ikke virker, for så er alle håb ligesom ude...

    Selvom det er meget tidligt at gøre sig disse tanker, så overvejer jeg meget om mit barn skal kende baggrunden for sin eksistens. Det er meget nemt at sige "ærlighed frem for alt", sådan har jeg faktisk altid tænkt, men denne her situation har sat min ellers stærke overbevisning om, at man altid kommer længst med ærlighed, på en meget stor prøve. Gør man nu også det? ægdonor er jo anonym, så hvad nytter det at fortælle barnet, at dets genetiske ophav er spansk eller, hvad det nu måtte være? Skaber man ikke bare en distance til barnet - som man har kæmpet sådan en hård kamp få at få- og risikerer man ikke unødigt at skabe rigtigt mange spørgsmål i barnets hoved? Omvendt er jeg også rædselssl*gen for, at barnet måtte finde ud af det ved et tilfælde og bebrejde mig det resten af livet, at jeg aldrig sagde noget (af frygt for at "miste" barnet). Jeg har faktisk talt med både psykologer og læger om problemet og jeg har til min store overraskelse fået råd fra begge vinkler, såvel at være ærlig, men også at lade være at sige noget til nogen som helst og lade det være en hemmelighed, som kun parret kender til. Som den pågældende læge udtrykte det :" hvad glæde har barnet af den oplysning? Du er og bliver mor til det barn. Så hvorfor begynde at give det den idé, at det har en anden mor?" Jeg er tilbøjelig til at give den pågældende ret, men omvendt hører jeg samtidig en anden læge sige, at den bedste måde at give en hemmelighed alt for stor plads i ens liv er netop ved med alksens vold og magt at vilde holde den hemmelig. Jeg synes det er så svært at vide, hvad der er rigtigt, så jeg håber vi kan hjælpe hinanden.

    glæder mig til at høre fra jer

    Lamie

    #2
    andre danske kvinder, der vil benytte donoræg?

    Hallo Lamie,

    hier kannst du mit Leute in verschiede Sprachen sprechen.

    here you can talk with people in some other languages

    http://forum.ivi.net/es/forum_topics.asp?FID=55&title=international-patients

    Comment


      #3
      andre danske kvinder, der vil benytte donoræg?

      hi

      I know, but I'm trying to get in touch with Danish women in treatment in Barcelona

      Lamie

      Comment

      Working...
      X